Kraai – Kakasana

De Kakasana zorgt voor mentale balans en focus en voor kracht in de polsen en armen.

Basisinstructie

kraai1. Ga op je tenen zitten met je voeten en knieën ver uit elkaar. Spreid je vingers op de vloer zo ver als mogelijk is. Plaats je ellebogen in de vouw van je knieën. Zet de palm van je handen op de vloer onder je schouders, draai hierbij je handen een beetje naar buiten zodat je vingers licht naar binnen staan.

 

 

kakasana2. Focus je ogen op een punt iets voor je lichaam, adem diep in en verplaats je gewicht langzaam naar je handen.
3. Til nu langzaam je voeten van de grond, een voet per keer.

 

 

 

hoe-doe-je-de-kraai4. Haal rustig adem en blijf naar het punt op de grond kijken. Probeer de positie 10 seconden aan te houden en verleng langzaam de tijd naar 1 minuut.

 

 

 

Voordelen

  • De Kraai maakt de armen, polsen en schouders sterk.
  • Het verhoogd de ademcapaciteit door je borst te openen.
  • De spieren van de vingers, polsen en onderarmen krijgen een stretch.
  • Het is een geweldige pose voor mensen die op het werk het gevaar lopen op een blessure door steeds herhalende inspanningen. De Crow helpt je concentratie te verhogen en verwijdert vermoeidheid. Het creëert lichamelijke en geestelijke balans.

Leave a Reply